Wszystko o landing page: definicja i 3 wskazówki, dzięki którym uczynisz z niego narzędzie skutecznej sprzedaży.

Wszystko o landing page: definicja i 3 wskazówki, dzięki którym uczynisz z niego narzędzie skutecznej sprzedaży.

Landing page jest jednym z kluczowym elementów działań reklamowych prowadzonych za pomocą Internetu. O jego istotności może mówić fakt, że tego rodzaju strony www wykorzystuje się praktycznie przy okazji każdej aktywności nastawionej na sprzedaż, jak i promocję danych produktów czy też usług. Czym dokładnie jest strona landing page? Jakie cele pozwala realizować? Jak podchodzić do jej projektowania? I na końcu wisienka na torcie, czyli: jakie warunki należy spełnić, aby ten rodzaj serwisu www stał się naprawdę skutecznym narzędziem służącym do zarabiania pieniędzy? Wiedza na ten temat czeka na Ciebie właśnie tutaj – w poniższym artykule ;)!

Strony Internetowe

Charakterystyka stron typu landing page

Nie każdy zdaje sobie sprawę, że popularna nazwa landing page (w skrócie LP), ma także swój polski odpowiednik. W naszym języku, mianem stron mających na celu realizowanie konkretnych zadań (konwersji) nazywamy tzw. strony lądowania. Nie brzmi to tak samo dobrze, jak oryginalna nazwa, dlatego pozwól, że w większości przypadków będziemy
posługiwać się “angielszczyzną” ;).

Wracając jednak do definicji LP…

Landing page to stosunkowo prosta strona internetowa, składająca się zazwyczaj z jednej zakładki (podstrony) i nastawiona na promocję bądź komunikację tylko jednej informacji. W większości przypadków tworzona jest na potrzeby konkretnej promocji, przez co okres jej użytkowania nie trwa dłużej niż kilka miesięcy.

Cel tworzenia stron typu landing page

Biorąc pod uwagę to, co wyżej – strony lądowania mają za zadanie realizowanie konkretnych celów biznesowych (czyt. konwersji). Pośród nich, do najpopularniejszy z powodzeniem możemy zaliczyć:

  • Sprzedaż – produktów bądź usług, czyli po prostu tego, na czym zarabia Twoja firma. To właśnie sprzedaż jest jednym z najczęstszych powodów budowania strony typu landing page.
  • Pozyskiwanie kontaktów (tzw. generowanie leadów) – w wielu branżach, proces sprzedaży jest bardziej złożony. Wymaga nie tylko aktywnej promocji, ale również rozmów czy spotkania z potencjalnymi klientami. W takich przypadkach, LP wykorzystywany jest do zdobywania danych umożliwiających kontakt z odbiorcą. Służy do inicjowania pierwszego kontaktu, który następnie przekształca się w formy: mailowe, telefoniczne lub spotkania “twarzą w twarz”.
  • Zbieranie zgłoszeń lub subskrybentów – do list mailingowych, konkursów, a nawet wydarzeń. Landing page jest też doskonałym sposobem do masowego zbierania danych, które potem mogą być wykorzystane chociażby do promocji (wysyłki newsletterów, SMS marketingu czy kampanii telefonicznych).

3 kroki do stworzenia naprawdę skutecznego landing page

Treści, design i funkcjonowanie serwisu – oto kluczowe elementy, na które musisz zwrócić uwagę podczas projektowania swojego LP. Aby mieć pewność, że strona jest taka, jak powinna – podążaj za poniższymi wskazówkami:

  1. Przygotuj teksty, które trafią do Twojego odbiorcy i przekonają go do skorzystania z Twojej ofertyPisz prostym i w pełni zrozumiałym językiem, ukazującym konkretne korzyści, jakie uzyska Twój odbiorca.
    • Jeśli sprzedajesz produkty lub usługi – pokaż, jakie wartości mu dostarczą, z jakimi problemami pozwolą się uporać lub po prostu – co z tego będzie miał.
    • Jeśli chcesz zdobyć jego kontakt – zapewnij, że jego dane będą u Ciebie bezpieczne, a przede wszystkim udowodnij, że może mu się to opłacać.
    • Jeśli chcesz, aby zapisał się na Twój newsletter – daj coś w zamian. Może to być wiedza (np. darmowy e-book) lub gratyfikacja finansowa (darmowa dostawa, zniżka lub rabat na przyszłe zakupy).
  2. Dopilnuj, aby szata graficzna, jak i struktura całej strony lądowania były czytelne i przyjazne 

    Dobry landing page charakteryzuje się tym, że jest ładny, ale przede wszystkim prosty. Dlatego, zrób wszystko, aby korzystanie z Twojej strony było intuicyjne, odbiorca był “prowadzony” aż do wykonania konkretnej akcji i nawet przez chwilę nie miał wątpliwości, co ma zrobić.Wyeliminuj lub ogranicz do minimum wszelkie “rozpraszacze” (przyciski kierujące na inne strony). Nie przesadzaj z designem (ma być elegancko, ale czytelnie!), a także jasno wskazuj poszczególne kroki.

  3. Zadbaj o sprawy techniczne, czyli o to, aby strona była szybka i działała na wszystkich urządzeniach 

    Serwis, który się tnie, działa wolno lub ładuje całe wieki z pewnością odstraszy większość Twoich potencjalnych odbiorców. Jeśli dodamy do tego brak technologii RWD (czyt. responsywności, odpowiadającej za działanie na urządzeniach stacjonarnych oraz mobilnych) – przepis na klęskę gotowy.Dlatego, weź pod uwagę wszelkie “technikalia”. Tak, aby Twój landing page działał płynnie i można było z niegokorzystać na każdym urządzeniu.

Nie zapomnij o promocji

Ostatnią rzeczą, o jaką przyjdzie Ci zadbać będzie sprowadzenie wartościowego ruchu. Bowiem nawet najlepszy landing page nie zda się na nic, jeśli jego jedynym gościem będziesz Ty ;).

Ustal budżet, którym dysponujesz, dobierz kanały komunikacji adekwatne do odbiorców, do których chcesz trafić. Na koniec skonfiguruj kampanię, uruchom i regularnie doglądaj oraz optymalizuj swoją promocję w sieci.

Czy istnieje jeden niezawodny przepis na skuteczny landing page?

Tak, jak w innych obszarach w marketingu – także i w tym, nie ma rzeczy stałych i niezmiennych. Pamiętaj, że każda prowadzona przez Ciebie aktywność powinna być testowana i optymalizowana. Dotyczy to również strony lądowania. Dlatego, jeśli chcesz mieć pewność, że działa tak jak powinna – prowadź regularne testy badające skuteczność tekstów, struktury strony, a nawet użytej grafiki.

Takie działanie pozwoli Ci na wypracowanie wyjątkowego LP, doskonale realizującego Twoje cele biznesowe.

Potrzebujesz strony lądowania, która naprawdę będzie sprzedawała?

W ramach naszych usług tworzenia stron internetowych, projektujemy i wdrażamy serwisy typu landing page charakteryzujące się świetnym wyglądem, pełną funkcjonalnością, a przede wszystkim – nastawieniem na konwersję.

Skontaktuj się z nami, aby porozmawiać o swoich potrzebach, otrzymać niezobowiązującą ofertę, a także zlecić nam
wykonanie Twojego nowego landing page ;)!

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go na swoim profilu!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

Danekontaktowe

Chcesz poznać nasz pomysł na promocję Twojej firmy?
Spotkajmy się przy kawie w MGmedia.

Poniedziałek 8:00-16:00
Wtorek 8:00-16:00
Środa 8:00-16:00
Czwartek 8:00-16:00
Piątek 8:00-16:00
sales-300x81
Zadzwoń
511 816 656
Zadzwoń
Scroll to Top