SEO w wydaniu lokalnym. Jak zajmować wysokie pozycje w Google?

SEO w wydaniu lokalnym. Jak zajmować wysokie pozycje w Google?

SEO w wydaniu lokalnym. Jak pozycjonować, aby zajmować wysokie pozycje w lokalnych wynikach Google?

Proces pozycjonowania można definiować na wiele różnych sposobów. Można brać pod uwagę kwestie techniczne i contentowe. SEO można również dzielić z uwagi na typ pozycjonowanego serwisu (klasyczna strona www lub sklep internetowy). Z powodzeniem można także posługiwać się podziałem na pozycjonowanie zagraniczne, krajowe oraz lokalne. Ten wpis poświęcimy właśnie na to ostatnie, czyli SEO dla określonej lokalizacji. Czym jest, czy warto je zastosować, a przede wszystkim – jak robić to dobrze?

Definicja lokalnego pozycjonowania

Aby dokładnie poznać definicję lokalnego SEO, najpierw musisz dowiedzieć się, w jaki sposób działa wyszukiwarka. Dla ułatwienia i z uwagi na fakt, że ponad 90% polskich użytkowników korzysta z tej jednej – skupimy się właśnie na Google.

Rolą Google jest prezentowanie wyników najlepiej odpowiadających intencjom konkretnych użytkowników. Algorytm wyszukiwarki, poza faktycznie wpisaną frazą kluczową, bierze pod uwagę również wiele innych aspektów – w tym chociażby bieżącą lokalizację danego użytkownika. Dla ułatwienia posłużymy się przykładem.

Użytkownik mieszkający w Warszawie i wpisujący w wyszukiwarkę słowo “fryzjer”, z dużym prawdopodobieństwem otrzyma wyniki powiązane z firmami i salonami fryzjerskimi działającymi właśnie w stolicy. Ta sama fraza, jednak wpisana przez użytkownika z Gdańska, da już zupełnie inne wyniki – związane z fryzjerami z Trójmiasta. I to właśnie są lokalne wyniki wyszukiwania.

P.S. Musisz wiedzieć, że nie każda branża funkcjonuje tam samo. O ile w przypadku usług oferowanych lokalnie – takie pozycjonowanie ma sens. O tyle w przypadku bardziej ogólnych zapytań (sprzedaż ubrań, butów, sprzętu elektronicznego itp.) – efekt nie zawsze będzie tak spektakularny.

Pozycjonowanie lokalne na własną rękę – jak się za to zabrać?

Zależy Ci na tym, aby po wpisaniu konkretnych słów, oczom odbiorców ukazywała się Twoja strona www? Sprawdź kilka praktycznych porad, dzięki którym zadbasz o swoją obecność w lokalnych wynikach wyszukiwania.

Zaopiekuj się zawartością swojej strony internetowej

Zadanie jest bardzo proste. Musisz dać Google’owi znak, że Twój serwis jest mocno powiązany z daną lokalizacją – dzielnicą, miastem, gminą, województwem, a nawet regionem. Wykorzystaj do tego treść strony, czyli po prostu teksty, w których jasno opiszesz, że:

Twoja firma znajduje się w mieście “X”, a także oferuje produkty lub świadczy usługi dla firm i mieszkańców z miasta “X”.

Słowa kluczowe wskazujące na Twoją lokalizację powinny znajdować się w klasycznej treści (akapitach, artykułach), ale przede wszystkim musisz zadbać o ich obecność w: nagłówkach oraz meta tytułach i meta opisach.

Dodatkowo, w ramach swojego serwisu, umieść także kod Google Maps – prezentujący Twoją wizytówkę. A jeśli już o
mapach mowa…

Upewnij się, że widać Cię w Google Maps

W tym celu załóż wizytówkę swojej firmy, w której zawrzesz najważniejsze informacje, czyli: nazwę, adres oraz dane kontaktowe, a także wzbogacisz ją o kilka zdjęć.

Musisz wiedzieć, że samą wizytówkę też można pozycjonować – regularnie dodając aktualności, a także publikując zdjęcia*.

*Chodzą słuchy, że duża ilość dodanych zdjęć skutecznie przekłada się na poprawę widoczności. Jedyny warunek – musi ich być ponad setka!

Synergia strony i wizytówki, czyli upiecz 2 pieczenie na 1 ogniu

Twoja strona internetowa oraz wizytówka w Google Maps stanowią system naczyń połączonych. To oznacza, że – jeśli dobrze prowadzone – wzajemnie wspierają swoje pozycjonowanie.

Zadbaj zatem o to, aby na jednym, jak i drugim nośniku znajdowały się wartościowe treści, a także o to, aby oba miejsca do siebie linkowały.

Nie zapominaj o aspektach liczących się również w “klasycznym” pozycjonowaniu

Poza podkreślaniem lokalizacji Twojego biznesu, musisz również dbać o inne elementy, które są istotne dla algorytmów wyszukiwarki. Mowa tu zwłaszcza o działaniach skupionych na technicznym pozycjonowaniu. To znaczy, rzeczach, które nie zawsze widać na pierwszy rzut oka, jednak które w bardzo dużym stopniu wpływają na ostateczny wynik Twojego lokalnego pozycjonowania.

Skuteczne Pozycjonowanie Stron

Wspieraj lokalne pozycje swojej strony przy użyciu technicznego SEO

Twój serwis internetowy musi bowiem:

  • Szybko się ładować i działać płynnie.
    Upewnij się, że pełne załadowanie Twojej strony www nie trwa dłużej niż kilka sekund (najlepiej poniżej 4). Ważne mogą okazać się także inne wskaźniki, takie jak chociażby waga serwisu. Zredukuj ilość wykorzystywanych skryptów do minimum, zoptymalizuj rozmiary grafik, a jeśli to konieczne – rozważ zastosowanie nowszej i lżejszej wersji szablonu graficznego.
    Więcej na ich temat pokaże Ci narzędzie o nazwie GTMetrix.
  • Mieć odpowiednią strukturę.
    Zadbaj o to, aby Twoja strona zawierała odpowiednio dobrane nagłówki (typu: h1, h2, h3 itp.), posiadała czytelne adresy URL (pozbawione zbędnych katalogów, numerów, dat, indeksów itp.), a także była uzupełniona o meta tytuły i meta opisy.
  • Być wolnym od błędów.
    Dopilnuj, aby Twój serwis składał się wyłącznie z minimalnej ilości kodu (HTML, CSS, JavaScript czy PHP), a dodatkowo sprawdź, czy nie generuje on dodatkowych skryptów czy błędnych zapytań. Ponadto, pozbądź się pustych stron typu 404 oraz źle wykonanych przekierowań.

Pozyskuj linki pochodzące z Twojej lokalizacji

Kolejnym krokiem, który wesprze Cię w Twojej drodze na szczyt wyników wyszukiwania jest działanie nazywane linkbuildingiem. W skrócie, chodzi w nim o to, aby odnośniki do Twojej strony internetowej znajdowały się na innych serwisach.

W przypadku lokalnego pozycjonowania z kolei – bardzo ważne jest, aby linki te były umieszczane na stronach, które tak, jak Ty – działają w Twoim regionie.

Pomysły na lokalny linkbuilding

Uspokajamy! Pozyskiwanie odnośników z lokalnych źródeł wcale nie musi być ani trudne, ani kosztowne – wystarczy, że pójdziesz za naszą radą :). Wejdź we współpracę z posiadaczami stron internetowych, zarówno lokalnych serwisów informacyjnych, jak i tradycyjnych stron.

Pomysłem na taką kolaborację może być po prostu wzajemne wymienienie się linkami. A jeśli to nie wchodzi w grę – możesz zaproponować im wykonanie darmowego artykułu lub wniesienie symbolicznej opłaty w zamian za umieszczenie Twojego adresu URL. Gwarantujemy, że większość osób, do których się zgłosisz, będzie przychylna i zgodzi się na taki linkbuilding.

A gdy już to wszystko będzie za Tobą…

Regularnie publikuj nowy content

Google lubi treść. Zwłaszcza, kiedy jest ona wartościowa, dobrze zoptymalizowana i publikowania co pewien czas. Dlatego, w ramach swojego serwisu www prowadź: blog, sekcję porad, wskazówek czy aktualności lub po prostu dopilnuj, aby Twoja strona ciągle się rozwijała. To z pewnością wzmocni Twoje lokalne SEO.

Chcesz docierać ze swoim biznesem wprost do lokalnych odbiorców?

Jesteśmy po to, aby Ci pomagać. Skontaktuj się z nami w celu uzyskania darmowej wyceny związanej z usługami lokalnego pozycjonowania. Poznamy Twoje potrzeby, sprawdzimy konkurencję oraz warunki na rynku, a następnie przygotujemy kompleksowy pakiet działań SEO. Aktywności, dzięki którym nie tylko poprawimy Twoją widoczność w Google, ale przede wszystkim zwiększymy Twoje zyski.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go na swoim profilu!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

Danekontaktowe

Chcesz poznać nasz pomysł na promocję Twojej firmy?
Spotkajmy się przy kawie w MGmedia.

Poniedziałek 8:00-16:00
Wtorek 8:00-16:00
Środa 8:00-16:00
Czwartek 8:00-16:00
Piątek 8:00-16:00
sales-300x81
Zadzwoń
511 816 656
Zadzwoń
Scroll to Top