Prowadzenie bloga zarezerwowane tylko dla blogerów? Obecnie o takim podejściu do tworzenia i publikowania treści możemy już zapomnieć. Firmowy blog to teraz jedno ze skutecznych narzędzi służących do szeroko pojętego content marketingu. Zarówno tego wspierającego branding, pozycjonowania, jak i sprzedaż. Chcesz przekonać się, czy prowadzenie firmowego bloga jest rozwiązaniem także dla Ciebie? Przed Tobą aż 3 przykłady wartości, jakie blog może wnieść do Twojej firmy.

Content Marketing

1. Prowadzenie bloga wspiera pozycjonowanie Twojej strony

Zarówno, jeśli posiadasz własny sklep internetowy, pełnoprawny serwis www, jak i mniejszą stronę typu landing page lub wizytówka – blog może stać się istotnym czynnikiem wpływającym na ich pozycjonowanie. Publikowanie merytorycznych i wyczerpujących treści sprawi, że Google uzna Twój serwis za warty jeszcze większej uwagi. Z kolei, umiejętne zastosowanie linkowania wewnętrznego, pozwoli Ci na wzmocnienie pozycji także innych podstron. To wszystko przełoży się na lepszą widoczność całej strony www, większy ruch pochodzący z wyszukiwarki, a ostatecznie, wpłynie także na wzrost sprzedaży.

2. Własny blog firmowy dba o dobre imię Twojej firmy

Artykuły umieszczane na Twoim blogu stanowią świetny sposób na to, aby pokazać, że naprawdę znasz się na swojej pracy. Dzieląc się wiedzą, nie tylko zapewnisz swoim odbiorcom dostęp do cennych informacji. Dodatkowo sprawisz, że zaczną Cię postrzegać jako eksperta w danej dziedzinie. A stąd już coraz bliżej do wzrostu popularności, większej liczby odbiorców, no i oczywiście – sprzedaży :).

3. Regularne blogowanie pozytywnie wpływa na Twoją sprzedaż

Mowa tutaj zarówno o wyżej wspomnianych obszarach związanych z SEO i budowaniem marki. Jednak poza nimi, sprzedaż za pomocą bloga może być realizowana w jeszcze jeden – i to bardzo skuteczny sposób. Mianowicie, Twoje blogowe wpisy mogą przyjąć postać swego rodzaju nośników reklamy – prezentujących dane produkty czy usługi lub po prostu zachęcających do pozostawienia kontaktu.

Sprzedaż za pomocą firmowego bloga – praktyczny przykład

Aby jeszcze lepiej Ci to zobrazować – pozwól, że dla ułatwienia, posłużymy się przykładem. Załóżmy, że posiadasz sklep internetowy typu e-commerce, w którym sprzedajesz opony. W takiej sytuacji, Twój blog może stać się miejscem idealnym do publikacji treści dotyczących Twoich produktów, np.:

“Zimowe opony – 5 sprawdzonych marek”, “Opony do samochodu terenowego. Co sprawdzić przed zakupem?”,

“Wymiana opon: kupić nowe czy używane?”

Jak już pewnie się domyślasz, każdy z tych artykułów może rozwiązywać realne problemy określonej grupy odbiorców. Jednak, poza tym, może stać się świetnym miejscem do promocji konkretnych produktów.

Skoro odbiorca szuka informacji na temat zimowych opon, to czemu nie zaproponować mu kilku rozwiązań, które od razu może kupić w danym sklepie ;)?

Prowadzenie firmowego bloga w 4 prostych krokach, o co musisz zadbać?

Dobry blog, czyli taki, którego prowadzenie realnie przyczyni się do sukcesu Twojej firmy, musi cechować się czterema elementami. Mianowicie, to czy odniesie sukces zależy od czynników takich, jak:

  • Regularność publikacji

Nie ma chyba nic ważniejszego niż regularne dostarczanie nowych treść. Tych przyjmujących postać: artykułów, poradników, rankingów, instrukcji itp. Twój blog po prostu musi “żyć”, a najgorsze co możesz zrobić, to opublikować coś “raz” i o tym zapomnieć.

Dlatego, jeśli już Twoja firma podjęła decyzję o jego prowadzeniu – dopilnuj, aby nowe treści pojawiały się w odpowiednich odstępach czasu – raz na tydzień, 2 tygodnie czy maksymalnie miesiąc.

  • Wartość dostarczanych treści

Pamiętaj, że czytelnicy wchodzą na Twój blog po to, aby otrzymać konkretną korzyść. Najczęściej wyrażoną w postaci wiedzy, którą dzięki Tobie mogą pozyskać.

W związku z tym, zadbaj o to, aby treści pojawiające się na Twoim blogu były po prostu wartościowe. To znaczy, zawierały przydatne informacje, które dostarczą wiedzy, inspiracji lub pomogą w rozwiązaniu konkretnego zagadnienia bądź problemu.

  • Atrakcyjność ich prezentacji

Sama treść jest ważna, ale musisz zdawać sobie sprawę, że Twoi odbiorcy zwracają również uwagę na to, w jaki sposób jest ona serwowana. Dlatego, poza wartością merytoryczną zadbaj także o całe otoczenie Twoich wpisów.

Użyj nagłówków, podziel tekst na czytelne akapity, gdzieniegdzie użyj pogrubień, wypunktowań czy podkreśleń, a całość uzupełnij zdjęciami lub infografikami.

  • Optymalizacja SEO

Prowadzenie firmowego bloga to istotne wzmocnienie Twoich działań związanych z pozycjonowaniem danego serwisu.
Dlatego pamiętaj o tym, aby Twoje wpisy był tworzone także pod kątem SEO. Dobieraj odpowiednie (atrakcyjne z
Twojego punktu widzenia) frazy kluczowe, a następnie zadbaj o ich umiejętne wykorzystanie (w tym odpowiednia ilość
użyć czy umiejscowienie w nagłówkach).

Zleć prowadzenie bloga profesjonalistom

Jeśli wiesz, że prowadzenie firmowego bloga jest ważne, jednak nie masz czasu lub ochoty na robienie tego samodzielnie – zgłoś się do nas! Wykorzystamy content marketing po to, aby zapewnić Twojej firmie wzrost we wszystkich kluczowych obszarach: rozpoznawalności marki, ruchu na stronie oraz sprzedaży!