Opisy produktów: porady, które zwiększą sprzedaż w Twoim sklepie internetowym.

Podstawowym celem każdego sklepu, jak i większości działalności gospodarczych jest przynoszenie konkretnych zysków. Te, jak wiadomo, są nieodzowną częścią procesów sprzedażowych, także tych, dziejących się w obrębie Twojego sklepu internetowego.

W tym artykule opowiemy Ci, w jaki sposób podchodzić do tworzenia opisów produktów. Bowiem to one (zaraz obok designu, użyteczności i funkcjonalności serwisu), w głównej mierze odpowiadają za powodzenie Twojej sprzedaży w sieci.

Przed Tobą dawka sprawdzonej i konkretnej wiedzy – zapraszamy!

Skuteczne Sklepy Internetowe

Zakupy w Internecie kontra zakupy w wersji tradycyjnej. Czy wiesz, czym się różnią?

Podstawową różnicą występującą pomiędzy sklepami stacjonarnymi, a tymi działającymi online, jest sposób obsługi.

W sklepie, salonie czy butiku stacjonarnym, na Twojego klienta zawsze czeka sprzedawca – gotowy udzielić porady, przekazać wszelkie niezbędne informacje na temat danej usługi czy produktów, aż wreszcie – także przekonać do zakupu.

W sieci, Twój klient nie może podejść i zapytać sprzedawcy o to, co najbardziej go interesuje*. Rolę informatora, w tym przypadku przejmują opisy produktów. Dobre i wyczerpujące sprawią, że:

  • Przyprowadzą na Twoją stronę wartościowy ruch – klientów, zdeterminowanych i chętnych zostawić swoje pieniądze właśnie u Ciebie.
  • Zyskają zaciekawienie odbiorcy, zdobędą jego zaufanie i poprowadzą prosto do realizacji Twojego celu, czyli sprzedaży.

Złe z kolei – spowodują, że użytkownicy opuszczą Twój sklep, szybko znajdą inny (i o ile będzie miał lepsze opisy) – i to właśnie tam dokonają zakupów.

* Jasne, nieustanny rozwój technologii pozwala na rozbudowywanie e-sklepów o chat’y oraz inne rozwiązania służące do szybkiego kontaktu z obsługą serwisu e-commerce. Musisz jednak przyznać, że to nadal nie to samo, co kontakt z “żywym” doradcą – znajdującym się bezpośrednio na miejscu.

Co zrobić, aby Twoje opisy były naprawdę dobre i sprzedawały?

W tym miejscu musisz pamiętać o dwóch podstawowych kwestiach.

  • Po pierwsze – ich optymalizacji pod SEO, czyli działaniu pozwalającym Ci na zwiększanie swojej widoczności w wyszukiwarce oraz przyciąganie do sklepu nowych odbiorców.
  • Po drugie – treści, która dostarcza niezbędnych informacji, pokazuje realne korzyści i tym samym przekonuje do zakupu.

Opisy produktów pod SEO, czyli zadbaj o to, aby klienci w ogóle Cię znaleźli

Musisz zapamiętać, że klienci nie biorą się znikąd. Aby znaleźli się właśnie w Twoim sklepie internetowym, musisz zadbać o jego odpowiednią promocję: uruchomić płatne reklamy typu Facebook, Google i YouTube Ads, rozwijać swoje media społecznościowe, dbać o wizerunek marki, a zwłaszcza – dopilnować, aby sklep dobrze się pozycjonował.

Zwłaszcza w tym ostatnim, pomogą Ci profesjonalnie przygotowane opisy produktów. Aby jednak takie były, musisz pamiętać o skupieniu się na 3 zasadniczych kwestiach:

  • Doborze fraz kluczowych – zastanów się, co w wyszukiwarkę powinien wpisać użytkownik, aby jego oczom ukazały się właśnie Twoje produkty.

    Pamiętaj, że to, co Tobie wydaje się oczywiste, wcale nie musi być tak jednoznaczne dla Twojego odbiorcy. W związku z tym, skorzystaj z dedykowanych urządzeń do analizy słów, dzięki którym wybierzesz te z największym potencjałem, a przede wszystkim – zgodne z intencjami samych szukających.
  • Przygotowaniu merytorycznej treści – pamiętaj, że czasy, w których Google indeksował wszystko “jak popadnie”, dawno już minęły. Teraz, zarówno dla użytkownika, jak i algorytmów wyszukiwarki, liczą się treści, które dostarczają konkretną wartość.

    Zadbaj więc o to, aby opisy Twoich produktów były na temat, dostarczały wszelkich niezbędnych informacji i wyróżniały się na tle konkurencji – także formą.
  • Sprawdzeniu ich poprawności – na koniec upewnij się, że Twoje teksty są w pełni unikalne (tzn. nie zostały wykorzystane nigdzie indziej niż na Twojej stronie www), wolne od błędów (ortograficznych, literówek i wielu innych) i użyteczne (ułożone w sposób ułatwiający ich czytanie).

Opisy produktów pod sprzedaż, czyli przekonaj klientów do zakupów właśnie u Ciebie

Gdy już dopilnujesz, aby znalezienie Twojej strony było łatwe, a klienci napływali do niej całym strumieniem – pora na uświadomienie im, że to właśnie Twoja oferta jest najlepszym, co mogło ich spotkać.

W tym celu stwórz opisy produktów, które jasno zakomunikują im wartość Twoich produktów bądź usług.

  • Pokaż korzyści, jakie odniosą w wyniku ich zakupu oraz używania.

    Może to być: oszczędność czasu, pieniędzy, lepszy wygląd czy samopoczucie, jak i wiele innych – dopasowanych do Twojego asortymentu.
  • Wskaż, jakich problemów czy zagrożeń, dzięki nim unikną.

    W tym przypadku możesz się odwołać do zdrowia, życia, ochrony majątku, czy po prostu samopoczucia oraz wielu, naprawdę wielu innych.
  • Pisz prosto i bez lania wody.

    Aby doszło do sprzedaży – Twój tekst musi zostać przeczytany. A żeby było to możliwe – musisz upewnić się, że jest konkretny i zrozumiały. Unikaj trudnego słownictwa, przekombinowanych zdań i zwrotów, które nic nie wnoszą.

Tworzenie opisów produktów – podsumowanie

Przy tworzeniu opisów produktów liczy się zarówno sprzedaż, jak i pozycjonowanie. Naprawdę dobre i skuteczne opisy do sklepu internetowego, to takie, które najpierw przyciągają użytkowników, aby następnie płynnie uczynić z nich prawdziwych klientów.

Jeśli chcesz, aby Twój sklep online był nie tylko nowoczesny, użyteczny, dobrze zoptymalizowany, ale przede wszystkim zaczął sprzedawać – skontaktuj się z nami. Zadbamy o każdy element wpływający na rentowność Twojego serwisu.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go na swoim profilu!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Danekontaktowe

Chcesz poznać nasz pomysł na promocję Twojej firmy?
Spotkajmy się przy kawie w MGmedia.

Poniedziałek 8:00-16:00
Wtorek 8:00-16:00
Środa 8:00-16:00
Czwartek 8:00-16:00
Piątek 8:00-16:00
sales-300x81
Przewiń do góry