Jak analizować i wybierać frazy kluczowe pod pozycjonowanie? Wszystko, co musisz wiedzieć o słowach wpływających na SEO

Jak analizować i wybierać frazy kluczowe pod pozycjonowanie? Wszystko, co musisz wiedzieć o słowach wpływających na SEO

Pozycjonowanie, rozumiane jako duża ilość, niskiej jakości tekstów, już dawno straciło rację bytu. Teraz, aby znaleźć się na górze wyników wyszukiwania, należy postawić na quality content. Jak sama nazwa wskazuje, treści wysokiej jakości, które poza odpowiednią strukturą oraz wartością merytoryczną będą zawierały w sobie także pieczołowicie dobrane frazy kluczowe.

Ten artykuł poświęcimy na omówienie ostatniego z tych czynników, czyli wspomnianych słów kluczowych. Jaka jest ich definicja? W jaki sposób możemy je podzielić? A przede wszystkim – jak istotną rolę odgrywa ich umiejętny dobór? Tego wszystkiego dowiesz się właśnie z poniższego artykułu.

Frazy kluczowe – definicja

Frazy bądź słowa kluczowe (w języku angielskim występujące pod nazwą keywords). Ich mianem określamy zapytania, które użytkownicy wpisują w okna swoich wyszukiwarek, aby znaleźć to, czego akurat szukają. Może być to odpowiedź na nurtujące pytanie, znalezienie sklepu oferującego konkretne produkty, kontakt do dostawcy określonych usług lub szereg innych informacji – zgodnych z intencjami danego użytkownika.

Działanie fraz kluczowych można opisać w 3 prostych krokach:

  1. Wpisanie przez użytkownika słowa lub słów, które go interesują. Mogą to być zarówno pojedyncze frazy, pełne zwroty, jak i gotowe pytania.
  2. Pokazanie wyników odpowiadających wpisanym frazom. W zależności od typu zapytania może to być: lista wyników tekstowych, filmów, grafik, map albo wszystkiego “po trochu” :).
  3. Wybranie jednej bądź kilku stron, a następnie kliknięcie w prezentowane linki celem przejścia do serwisu.

Podział fraz kluczowych

Będąc przy tematyce długości zapytań wpisanych w wyszukiwarkę – nie sposób nie wspomnieć o 2 istotnych rodzajach słów kluczowych.

  • Pierwszym z nich są krótkie frazy kluczowe (z angielskiego nazywane także “short”).

W tym przypadku mówimy najczęściej o zapytaniach składających się z jednego słowa, mających niski poziom skomplikowania, a przede wszystkim – mogących pochwalić się dużą ilością zapytań.

Przykładami fraz kluczowych typu “short” mogą być chociażby: leasing, prezent, wakacje.

Z uwagi na imponujący wolumen generowanych zapytań, mogą wydawać się bardzo atrakcyjnymi słowami. Z drugiej strony należy jednak pamiętać, że frazy typu “short” dotyczą zazwyczaj bardzo ogólnej tematyki, która owszem – generuje ruch, jednak w dużym stopniu nie przekłada się na konwersję.

  • Drugą grupę tworzą z kolei frazy na długi ogon (również z angielskiego – zwane po prostu “long tail”).

W tej grupie znajdują się zapytania liczące co najmniej 2, 3, a nawet 4 i więcej słów. Cechują się znacznie wyższym poziomem skomplikowania, niższym wolumenem zapytań, ale przez to – także dużo lepszą trafnością.

Przykładami fraz kluczowych typu “long tail” mogą być zatem: leasing krótkoterminowy 2020, pomysł na prezent z okazji świąt, gdzie pojechać na wakacje w 2020.

Wiele niedoświadczonych osób może pomyśleć, że niski wolumen zapytań sprawia, że frazy typu “long tail” nie są zbyt atrakcyjne i nie warto się na nie pozycjonować. A to duży błąd! Mniej zapytań to także mniejsza konkurencja, a mniejsza konkurencja oznacza, że frazy z długiego ogona pozycjonuje się znacznie łatwiej i szybciej.

Skuteczne Pozycjonowanie Stron

Dobór fraz kluczowych. Jak wybrać te najlepsze?

Umiejętny wybór słów kluczowych, na które chcesz pozycjonować swój serwis, jest jedną z najważniejszych decyzji mogących zaważyć na powodzeniu Twojej promocji w sieci. Dlatego, upewnij się, że zrobisz to dobrze, a raz wykonana praca – z pewnością zaowocuje w przyszłości.

Dla ułatwienia, podziel cały proces na 3 etapy, dzięki którym uda Ci się wybrać najlepsze i najbardziej obiecujące frazy kluczowe. Oto one:

  1. Określ cel słów kluczowych, czyli na jakim efekcie pozycjonowania Ci zależy.Czy Twoim zadaniem jest wygenerowanie jak największego ruchu? Czy zależy Ci przede wszystkim na tym, aby na Twoją stronę trafili użytkownicy gotowi zostawić kontakt, zamówić danych produkt lub usługę?Jasne, najlepiej, aby zadbać o jedno i drugie jednocześnie :). Niestety, w SEO nie zawsze jest to możliwe.
  2. Wybierz frazy, które najlepiej odzwierciedlają Twoje zamiary.Dla swojej wygody – połącz je w grupy, reprezentujące konkretną tematykę.Pozwól, że posłużymy się przykładem naszej własnej firmy. Mianowicie, chcąc pozycjonować się na frazy związane z projektowaniem stron, w jednej grupie znajdą się m.in. “strony internetowe”, “tworzenie stron internetowych”, “projektowanie stron internetowych”. Z kolei mówiąc o SEO na potrzeby usługi tworzenia sklepów internetowych, z całą pewnością postawimy na grupę fraz zbudowaną m.in. z: “sklepy internetowe”, “tworzenie sklepów internetowych”, “projektowanie sklepów internetowych”.Brak pomysłów na frazy? Pamiętaj, że w sieci znajdziesz mnóstwo serwisów, dzięki którym sprawdzisz, na jakie słowa warto rankować (AnswearThePublic, Ubbersuggest, same Google, jak i wiele innych). Dodatkowo, zawsze możesz sprawdzić, w jaki sposób robi to Twoja konkurencja ;).
  3. Sprawdź, czy wybrane frazy kluczowe mają potencjał.Fakt wyboru określonych fraz nie oznacza od razu, że za ich sprawą na Twojej stronie pojawi się cały tłum użytkowników. Wszystko przez to, że słowa, które Tobie mogą wydawać się atrakcyjne, wcale nie muszą być takie same dla potencjalnych odwiedzających.Dlatego, po dokonaniu wyboru fraz – użyj dedykowanych narzędzi (np. SEMSTORM lub Senuto), aby sprawdzić, czy ktoś poza Tobą w ogóle ich szuka. Na początek Twojej przygody, z całą pewnością wystarczą Ci ich darmowe wersje próbne. Jeśli po wpisaniu słów do wybranego narzędzia, system pokaże, że średnia miesięczna ilość zapytań to zero – otrzymasz jasną odpowiedź, że wybrana fraza nie jest najlepsza. Wtedy też warto rozejrzeć się za innymi.

Sposób użycia fraz kluczowych. Jak robić to efektywnie?

Wybór keywordów już za Tobą. Teraz pora przejść do drugiego, niezwykle ważnego etapu, czyli tworzenia treści. Dla ułatwienia swojej pracy, poniżej znajdziesz całą listę wskazówek, dzięki którym zyskasz pewność, że Twoje frazy kluczowe zostaną wykorzystane we właściwy sposób.

  1. Twórz merytoryczne, wartościowe oraz poprawne językowo treści. Tak jakby były one pisane dla ludzi, a nie dla algorytmów Google’a.
  2. Dbaj o format i sposób prezentacji fraz. Nagłówki i meta title to miejsca mające szczególny wpływ na pozycjonowanie. Dlatego pamiętaj, aby umieścić w nich frazy, na których Ci zależy. Dodatkowo, nie zapominaj o akapitach, pogrubieniach, wypunktowaniach oraz innych działaniach urozmaicających treść.
  3. Słów kluczowych używaj w sposób naturalny. To znaczy – zadbaj o ich odmianę i logiczne umieszczenie w treści.
  4. SPAMowi powiedz nie. W SEO liczy się umiar, dlatego nie przesadzaj z gęstością fraz kluczowych i stosuj je tam, gdzie faktycznie wynika to z kontekstu treści.

Jak zyskać pewność, że Twoje SEO jest robione tak, jak należy?

Pamiętaj, że zawsze możesz postawić na pracę specjalistów, którzy nie tylko dobiorą odpowiednie frazy kluczowe, ale również zadbają o stworzenie treści, jak i całe pozycjonowanie Twojego serwisu internetowego. Tak się składa, że to właśnie my :)! Skontaktuj się z nami, aby otrzymać darmową wycenę usług SEO skrojonych na potrzeby Twojej firmy.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go na swoim profilu!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

Danekontaktowe

Chcesz poznać nasz pomysł na promocję Twojej firmy?
Spotkajmy się przy kawie w MGmedia.

Poniedziałek 8:00-16:00
Wtorek 8:00-16:00
Środa 8:00-16:00
Czwartek 8:00-16:00
Piątek 8:00-16:00
sales-300x81
Zadzwoń
511 816 656
Zadzwoń
Scroll to Top