7 powodów, przez które Twoja strona internetowa nie sprzedaje. Zobacz, jak sobie z nimi poradzić.

Sprzedaż nie zawsze idzie tak, jak powinna. Czasami winą za to można obarczyć sezon, gorszą koniunkturę, a czasami uderzyć się w pierś i powiedzieć “to ja za to odpowiadam!”. Tak, brak sprzedaży może być spowodowany tym, że promocja została zaniedbana, a Twoja strona internetowa nie funkcjonuje należycie.

Przed Tobą aż 7 problemów i powodów takiego stanu rzeczy wraz z propozycjami ich sprawnego
rozwiązania. Miłej lektury!

1. Nikt jej nie odwiedza

Tak! Zasadniczym źródłem Twoich wszystkich problemów może być fakt, że Twoja strona internetowa świeci pustkami. To znaczy, że generuje bardzo mały bądź zerowy ruch. A jak pewnie się domyślasz “z pustego i Salomon nie naleje”.

Zajrzyj do danych w Google Analytics i sprawdź, skąd przychodzą do Ciebie odbiorcy i ilu ich jest. Czy liczba ta zmieniała się w ostatnim czasie (rosła / malała), czy utrzymuje się na tym samym poziomie?

Następnie, rozważ wprowadzenie działań naprawczych, mających na celu sprowadzenie na Twoją stronę www wartościowego ruchu:

  • Płatne formy reklamy, w tym kluczowe Google Ads oraz Facebook Ads.
    Ich zaletą jest to, że działają praktycznie natychmiast. Wystarczy, że ustawisz odpowiednią kampanię, dodasz teksty i/lub grafikę, określisz cel oraz odbiorców. Wady – kosztuje, czasami całkiem sporo i działa wyłącznie tak długo, jak długo jesteś w stanie za nią płacić.
  • “Bezpłatna” promocja, czyli pozycjonowanie w wyszukiwarkach.
    Wymagająca czasu, energii, wiedzy i zaangażowania (no chyba, że postawisz na zamówienie usługi pozycjonowania). Jednak w dłuższym horyzoncie czasowym – mogąca przynieść Ci naprawdę pokaźne zyski. Pamiętaj, że bezpłatna wcale nie oznacza darmowa, a pieniądze zainwestowane w SEO mogą Ci się zwrócić z dużą nawiązką.
  • Aktywność w mediach społecznościowych.
    Facebook, Instagram, YouTube, LinkedIn, Twitter, TikTok i kilka innych. W zależności od branży, w której działasz – social media mogą stanowić świetne miejsce do pozyskiwania nowych odbiorców, ich angażowania, a w konsekwencji – czynienia z nich lojalnych klientów ;).
  • Alternatywne formy reklamy.
    A pośród nich wciąż niedoceniany e-mail marketing, innowacyjne powiadomienia typu web push, kampanie w kanale SMS, influencer marketing i wiele więcej.

2. Nie masz wyznaczonych mierzalnych celów

Co tak naprawdę możesz uznać za sukces? Ilość użytkowników wchodzących na stronę? Czas, który na niej spędzają? Ilość produktów dodanych do koszyka? Czy też faktycznie wygenerowaną sprzedaż?

Im szybciej określisz, co jest dla Ciebie istotnym celem – tym łatwiej będzie Ci zaplanować konkretne działania prowadzące Cię do jego osiągnięcia.

Skuteczne Strony Internetowe

3. Twoje teksty nie są przekonujące i nie zachęcają do skorzystania z oferty

Oszczędności poczynione na copywritingu są jednym z największych grzechów właścicieli wielu biznesów. Inwestują w atrakcyjne grafiki, nowoczesną i funkcjonalną stronę internetową, a także angażują mnóstwo środków na potrzeby prowadzenia płatnych kampanii.Niestety, wszystko na nic, jeśli wykorzystywane przez nich treści nie są po prostu dobre. W związku z tym, upewnij się, że teksty, które stosujesz w swojej komunikacji są:

  • Proste i intuicyjne – napisane w taki sposób, aby zrozumiał je każdy przeciętny odbiorca. Unikaj wielokrotnie złożonych zdań, specjalistycznego języka, czy branżowego żargonu. No chyba, że chcesz trafić wyłącznie do wyselekcjonowanie grupy profesjonalistów.
  • Napisane językiem korzyści – czyli jasno komunikujące, jak zmieni się życie lub praca Twojego odbiorcy, jeśli zdecyduje się skorzystać właśnie z Twojej oferty. Oszczędzi czas, pieniądze, nerwy? Zacznie zarabiać więcej? A może poprawi funkcjonowanie firmy? Takie korzyści można wymieniać w nieskończoność.
  • Zaprezentowane we właściwy sposób – to znaczy tak, aby ich czytanie było szybkie i wygodne. Pamiętaj: nawet największa ilość tekstu, o ile umiejętnie ułożona, może sprawiać wrażenie, że wcale nie jest jej tak dużo ;). W tym miejscu wypada również wspomnieć o stosowaniu nagłówków, pogrubień oraz tzw. CTA (czyli zachęcenia do wykonania konkretnego działania) – obecnego w postaci linków, jak i przycisków.

4. Kontakt z Tobą jest utrudniony

Mowa tu przede wszystkim o danych kontaktowych takich, jak: numer telefonu oraz adres e-mail. Pamiętaj, że każdy użytkownik jest inny, a co za tym idzie – potrzebuje innych bodźców, aby podjąć decyzję o skorzystaniu z oferty czy kontakcie z Tobą.Dlatego, upewnij się, że odbiorcy mają łatwy dostęp do Twoich informacji kontaktowych. Umieść je w dedykowanej zakładce “Kontakt”, dodaj w stopce, a dla pewności – także na górze strony.

5. Twój serwis ładuje się i pracuje zbyt wolno

Na tyle wolno, że część użytkowników rezygnuje z jego dalszej eksploracji już po kilku sekundach od wejścia.

Sprawdź hosting, czystość kodu, wagę poszczególnych elementów strony, a także wtyczki i inne programy mogące wpływać na jej spowolnienie. W tym miejscu pomocne może okazać się darmowe narzędzie o nazwie GTmetrix. Dzięki niemu dowiesz się, jakie elementy musisz poprawić, aby Twoja strona działała szybko i płynnie, czyli tak, jak należy :)!

A pozostając przy temacie użyteczności

6. UX Twojej strony internetowej stoi na bardzo niskim poziomie

Natłok informacji, brak odpowiedniej struktury czy współpracy z technologią RWD (niedostosowanie do urządzeń mobilnych). To tylko kilka powodów, przez które Twoi użytkownicy nie potrafią odnaleźć się na Twojej stronie, szybko się do nie zrażają i po prostu opuszczają Twój serwis.

Dlatego, musisz wejść w buty przeciętnego użytkownika i następnie zadać sobie pytania:

Czy Twoja strona na pewno jest intuicyjna?
Czy wiesz jak się po niej poruszać?
Czy umiesz znaleźć wszystkie niezbędne informacje?

Takie ćwiczenie możesz wykonać osobiście, a także poprosić o wsparcie znajomych czy klientów. Opinia kogoś z zewnątrz (kto nie miał dotychczas styczności z Twoją stroną) może okazać się bardzo pomocna.

7. Po prostu coś nie działa

Może problemu nie stanowią elementy wymienione powyżej, a winowajcą całej sytuacji jest błąd znajdujący się bezpośrednio na stronie? Zatem sprawdź, czy wszystko działa tak, jak należy. Zweryfikuj formularze kontaktowe, system zakupowy, poszczególne podstrony oraz inne wykorzystywane przez Ciebie funkcjonalności.

A jeśli rezultaty nadal nie będą zadowalające…

Spraw, aby Twoja strona zaczęła sprzedawać jak nigdy.

Jesteśmy agencją marketingową, która skupia się na rezultatach swoich działań. Skontaktuj się z nami, a z chęcią sprawdzimy, co należy poprawić i jakie działania podjąć, aby uczynić z Twojej strony internetowej prawdziwą maszynkę do robienia pieniędzy ;)!

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go na swoim profilu!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Danekontaktowe

Chcesz poznać nasz pomysł na promocję Twojej firmy?
Spotkajmy się przy kawie w MGmedia.

Poniedziałek 8:00-16:00
Wtorek 8:00-16:00
Środa 8:00-16:00
Czwartek 8:00-16:00
Piątek 8:00-16:00
sales-300x81
Przewiń do góry